>

STS - Språkresor.

Jag ska ju som sagt kanske åka till underbara Malta i sommar på språkresa. Jag får bara hoppas på att det blir så, men här hade jag tänkt skriva lite om www.sts.se.

Det är STS vi ska beställa resan från, så jag tänket om det är fler som vill åka på språkresa, kan det ju alltid vara kul att läsa lite om resorna. Det finns ju säkert massor med andra sidor med språkresor, fast jag tänker åka med STS. Men därifrån kan man även beställa en termin eller ett läsår på ett High School i ett annat land, fast då måste man vara mellan 14-18. Till språkresan kan man vara antingen mellan 10-13 eller 13-18. Jag ska välja 13-18 eftersom att jag i år fyller 14 år. :)
Sen kan man välja olika slags språkresor som t.ex. Språkresa, Intensive, Experience och Active.
På språkresa så har man 4 lektioner per dag och sen resten av dagen är det utflykter och sånt. På Intensive riktar dem sig mer på språker och jag tror at då har man typ 8 timmar språk per dag. Skulle jag tro... Och sen på Experience, så åker man Coast till Coast i antingen USA, Australien, Sydafrika eller Canada. Men då måste man vara mellan 15-18, annars skulle jag valt Australien. :)
Och på Active sportar man väldigt mycket och så...
Språken man lär sig under resorna är engelska, tyska, franska eller spanska. Fast man kan också åka till Kina och lära sig mandarin. Tror jag att det hette. :)
När man åker, så bor man antingen hos en värdfamilj eller hos STS Club. I STS Club bor man i ett hotell och i en värdfamilj kan man bo, om man vill prata deras språk nästan hela tiden. Och sen kan man också välja om man vill åka STS Classic eller STS International. Om man tar Classic är det bara ungdomar från Sverige som kommer bo på samma hotell eller värdfamilj som en och med international kommer det ungdomar från minst två andra länder också. Och om man har läs- och skrivsvårigheter kan man välja STS Dyslexi.


Det här var lite om språkresor, och mer läser du på STS.

Två bilder från Malta:



Kommentarer
Namn: Fia

Gud vad vad kul, vad ska du välja för något?

2009-04-23 @ 19:30:51
Bloggadress/hemsida: http://soofiiass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Stötande kommentarer publiceras inte i bloggen, så det är helt onödigt att ens försöka. Jag svarar gärna på frågor, men inga designfrågor, för allt jag kan har hittats på www.designadinblogg.se. Inga spam eller reklameringar godkänns.

Namn tack!
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress/hemsida:

Write it:

bloglovin
Trackback