>

Fem snabba



Serien "183 dagar" visas på SVT på måndagar. Serien handlar om deltagarna i den påhittade dokusåpan HUS-1  . I huset finns ingen censur. Sprit och sex serveras för tv-tittarna på löpande bord och när de kommer ut ur huset börjar de ångra vad de gjorde där inne. Dessutom har den skickliga producenten vinklat dramatiken och deltagarna efter vad han tycker är lockande tv. När deltagarna kommer ut i verkligheten blir det mer eller mindre ett helvete. Utvik, intriger, anklagelser och framförallt är de stämplade för hur de betedde sig inne i huset. SVT gör en serie som handlar om hur media kan vara med och vinkla och hur pressen och tidningar överlever på andras misstag.

1. Vad tycker du om programidén?
2. Hur tror du att det skulle vara att ställa upp på tex Big Brother på riktigt? Skulle man må bra när man kom ut ur huset?
3. Hur pass mycket tror du media vinklar deltagarna i en såpa? Kan de vara på ett annat sätt än vad vi får se i rutan?
4. Om du själv skulle ställa upp i en dokusåpa - vilken skulle det vara?
5. Varför tror du att man ställer upp i en dokusåpa? Vad är man ute efter?

1. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Brukar själv inte titta på dokusåpor eller så, så jag kan inte svara...
2. Big Brother hmm... Jag skulle nog inte vilja ställa upp. Det verkar så falskt och sånt där. Och jag skulle inte må bra när jag kom ut ur huset efter att jag varit med. Fast vad vet jag? Så ung som jag fortfarande är ;)
3. Den där frågan har jag inget svar på ;)
4. Jag vill inte ställa upp i en dokusåpa så jag kan ine säga. + att jag vet inte vilka dokusåpor som går ;)
5. Jag vet inte varför man ställer upp i en dokusåpa så pass... Vad man är ute efter... hm... Typ drama, kärlek och förbjudna saker ;) haha!

Puss och kram!


Kommentarer
Namn: kristin

svar: tack så himmla mycket, det värmer att läsa :)

2009-03-06 @ 21:24:55
Bloggadress/hemsida: http://kristinsmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Stötande kommentarer publiceras inte i bloggen, så det är helt onödigt att ens försöka. Jag svarar gärna på frågor, men inga designfrågor, för allt jag kan har hittats på www.designadinblogg.se. Inga spam eller reklameringar godkänns.

Namn tack!
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress/hemsida:

Write it:

bloglovin
Trackback