>

A House Of Night Novel

Det finns en bokserie, som jag tycker att ni bara måste läsa. Om ni inte gillar att läsa på engelska, så har dem nu börjat översätta dem till svenska. Dem två första böckerna har redan kommit på svenska, men jag tänkte träna på min engelska lite, så jag läste dem på engelska under sommaren. Fast sista boken har inte kommit ut än.
Första boken ( på engelska ), heter Marked, fast jag har inte läst den boken än, eftersom att jag började med tvåan, för ettan fanns inte. Boken handlar om vampyrer, så jag tänkte att den kunde vara bra, och det var den verkligen!
Dem andra böckerna i serien heter, Betrayed, Chosen, Untamed, Hunted, Tempted. Tempted har inte kommit ut än, men jag tror den kommer ganska snart.
Böckerna handlar om Zoey Redbird, som är sjutton år och vampyr. Hon bor på House of Night, som även är hennes skola, och hon har sina bästa vänner, Erin, Shaunna, Daimen, Stevie Rae. Hon har även en pojkvän, Erik Night,och är präglad med Heath, hennes pojkvän från när hon var människa.
Första boken, Marked kom ut 2007/2008, är inte riktigt säker, men någon gång då.
Författarna är Kristin Cast, och P.C.



Vet inte hur sista boken ser ut, så därför lägger jag inte in en bild. Och texten ser lite annorlunda ut på första boken, eller i alla fall på dem som finns i Sverige. Texten ser ut som på resten av böckerna.

Kommentarer
Namn: TL

Hej vad kul att du vill vara med: )



kram

2009-08-16 @ 19:26:43
Bloggadress/hemsida: http://ahwww.blogg.se/
Namn: TL

Tack love ya : )



kram

2009-08-16 @ 19:27:23
Bloggadress/hemsida: http://ahwww.blogg.se/
Namn: TL

jaha vad det du som hade den här bloggen : )



kram

2009-08-17 @ 11:22:10
Bloggadress/hemsida: http://ahwww.blogg.se/
Namn: Lotta

A house of night är verkligen en underbar bok serie!

Jag som har blvit helt vampyr tokig efter twilight böckerna, blev överlycklig när jag hittade den här serien i en engelsk bokhandel när jag var i Spanine.

Har du hunnit läsa 6:e boken än? Jag längtar som en tok tills 7;e boken kommer ut i maj.



Om du gillar det här med vampyrer, borde du läsa The Vampire Diaries om du inte har gjort det.



Kran Lotta

2009-11-18 @ 17:41:22
Bloggadress/hemsida: http://thetwilightseries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Stötande kommentarer publiceras inte i bloggen, så det är helt onödigt att ens försöka. Jag svarar gärna på frågor, men inga designfrågor, för allt jag kan har hittats på www.designadinblogg.se. Inga spam eller reklameringar godkänns.

Namn tack!
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Din bloggadress/hemsida:

Write it:

bloglovin
Trackback